Digitale formats en content
Voor cultuur, publiek en business
Opzetten van formats van websites in de wereld van het culturele, het zakelijke en het publieke. En het schrijven van content gericht op de digitale lezer. Onder andere voor KPN, Randstad, Pillows Hotels, het Rijksmuseum, Literatuurmuseum, Museum het Rembrandthuis en Humanity House.
Schrijven website tentoonstelling De Late Rembrandt •
Voor de hoofdsponsor KPN van de tentoonstelling over de late Rembrandt beschreef Koos de werken die de essentie vormen van de de kunstenaar in zijn latere leven. Voor 5IVE (Winnaar Sponsorring 2015, Kunst & Cultuur).
Concept en content schrijven website hotelketen •
Pillows is een hotelconcept waarbij de doelstelling is het de gasten maximaal naar hun zin te laten hebben. In een mix van luxe en huiselijkheid. Hoe beschrijf je dat zonder in cliches te belanden? Voor de hotelketen met hotels aan de bovenkant van de markt, schreef Koos de teksten. Zowel het concept als ook de content.
Digitale tentoonstelling over Joost Zwagerman •
Literatuur, popmuziek en beeldende kunst waren de grote passies van Joost Zwagerman (1959-2015). In de literaire wereld had hij een langdurige vriendschap vol pieken en dalen met collega-romancier Jessica Durlacher, met schrijver Peter Buwalda en met museumdirecteur Benno Tempel. Zij kijken terug op hun relatie met de overleden schrijver. Voor het Literatuurmuseum.
Website schrijven voor Museum Rembrandthuis •
In opdracht van Museum het Rembrandthuis schreef Koos de nieuwe website: over het huis, over Rembrandt als kunstenaar, als ondernemer, als leermeester, als Amsterdammer en als verzamelaar.
Digitaal magazine 'Technologie & werk'
Randstad zet technologie in voor de beste persoonlijke ervaring. Niet alleen Randstad werkt aan het integreren en toepassen van technologie, dat geldt voor vrijwel alle organisaties. Ter inspiratie interviewde Koos de Wilt ondernemers, bestuurders, een veilingmeester, een hoofdredacteur en een wetenschapper over de impact die technologie heeft op hun organisatie of hun leven.
Website schrijven voor Humanity House •
De naam Humanity House staat voor ‘Huis voor menselijkheid’. Een plek waar ruimte is om het menselijke verhaal achter rampen en conflicten in de wereld te horen, zien en beleven. In opdracht van Humanity House schreef Koos de content van de website.
Boeken over platform economy •
In opdracht van specialisten op het gebied van platform economy, fintech, e-market places schreef en schrijft Koos managementboeken in opdracht.
YouTube filmpjes over de nieuwe omgevingswet •
De komst van de Omgevingswet vraagt om integraal werken door ambtenaren. Maar spreekt iedereen wel dezelfde taal? De praktijk leert dat de nieuwe termen van de Omgevingswet voor lang nog niet iedereen vanzelfsprekend zijn. De filmpjes waren in opdracht van de Ruimtemeesters in samenwerking met Omgevingsweb.nl en uitgeverij Berghauser Pont